مناجات اميرالمومنين(منتظران ظهور)
حقانيت و اثبات اميرالمومنين و دعا براي فرج امام زمان

آیت‌الله محقق داماد با انتقاد از سخنرانی‌های خشن و اهانت آمیز در رادیو و تلویزیون رسمی کشور گفت: “در تلویزیون شخصی هست(رحیم پور ازغدی) که مدام در سخنرانی‌های خود به ملت توهین می‌کند و خشونت را ترویج می‌دهد این فرد در تلویزیون خطاب به زنان می‌گوید «از زنان می‌پرسیم چرا حامله نمی‌شوید به ما پاسخ می‌دهد که ترکیبم به هم می‌ریزد. ای مرده‌شور ترکیبت را ببرند» وای بر ما که این چنین در تلویزیون به ملت توهین می‌شود و ما سکوت می‌کنیم.”

 



ادامه مطلب ...

متن کامل استفتاء و پاسخ حضرت آیت الله میلانی:


بسمه تعالی
محضر مبارک حضرت آیت الله میلانی حفظه الله تعالی
سلام علیکم ورحمة الله وبرکاته: احتراماً به استحضار می‌رساند: با کمال تأسف، اخیراً از سوی برخی سخنرانان دانشگاهی، تألیف کتاب قطور در خصوص حضرت محسن علیه السلام عجیب و لغو انگاشته شده و دلیل سخن خود را متولد نشدن آن حضرت مطرح کرده و اقامه عزا بر ایشان را نیز امری مستحدث و بی‌مورد دانسته‌اند!
لذا نظر مبارک حضرتعالی را پیرامون این سخنان خواستاریم.

با تشکر - جمعی از شاگردان

بسمه تعالی
هیچ مسلمانی تردید ندارد که حضرت زهرا (علیها السلام) فرزندی به نام محسن ـ که رسول الله (صلی الله علیه وآله) نام‌گذاری کرده بودند ـ داشته‌اند، آنگاه سؤال می‌شود: این فرزند اگر متولّد شده کجا رفته و چه شده؟ و اگر سقط شده، چرا و چه کسی باعث شده؟
آیا این موضوع سزاوار بحث و تحقیق نیست؟!
دیگر اینکه: همه شیعیان ـ حتی عوام ـ می‌دانند قضیّه حضرت محسن از طرفی به ماجرای بیت و از طرفی به ماجرای سقیفه ارتباط غیر قابل انفکاک دارد. آیا گوینده‌ی کلام مذکور این حقیقت را نمی‌داند؟ و آیا نمی‌داند که این کتاب قطور فقط یک جلد از حوادث صدر اسلام و زندگانی حضرت صدیقه طاهره است؟ اگر می‌داند، پس باید استغفار نماید و رسماً اقرار به اشتباه کند، و اگر نمی‌داند پس در این امور دخالت نکند که امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرموده‌اند: رحم الله امرءًا عرف قدره ولم يتجاوز طوره.

علي الحسيني الميلاني
17 محرم الحرام

 



ادامه مطلب ...

در جواب هتاکی های رحیم پور ازغدی به نوکران سیدالشهدا فقط سه بیت از اشعار آیت الله وحید خراسانی را خطاب به امیرالمومنین مینویسم
وحیدم من اگر در جرم و تقصیر

سگی بودم شدم در کوی تو پیر


بر آن خانی که یه عالم نشسته

سگی هم در کنارش پا شکسته


تو که قاتل به خان خویش خوانی

مپندارم که این سگ را برانی

 درجای دیگری حضرت آیت الله العظمی وحیدخراسانی فرمودند:

این عرض ارادت مابه ساحت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تبسبص کلبی است بردرخانه ی صاحبش(درادامه فرمودند)من استغفارمیکنم از این کلام ما کجا وکلب آستان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف


حضرت اميرالمومنين علی عليه السلام میفرمایند:
سگ ۱۰ صفت دارد که شایسته است هر مؤمن واقعی داشته باشد تا به کمال برسد.

۱) سگ را درمیان مردم قدر و منزلتی نیست واین حال مسکینان و بیچارگان است.

۲) مال وملکی از آن سگ نیست واین همان صفت مجردان و فرشتگان است.

۳) سگ لانه و خانه ی معینی ندارد و هرجا که برود رفته است. و این علامت متوکلان است.

۴) سگ اغلب اوقات گرسنه است و این عادت صالحان است.

۵) سگ اگرصد تازیانه از دست صاحب خود بخورد، در خانه او را رها نمی کند و این صفت مریدان حقیقی است.

۶) شب هنگام به جز اندکی نمی آرامد و این حالت عاشقان و دوستداران است.

۷) هرگاه رانده شود وستم بیند، چون صدایش کنند بدون دلگیری باز گردد واین صفت فروتنان است.

۸) هر خوراکی که صاحبش به او بدهد راضی است و این صفت و حال قانعان است.

۹) بیشتر اوقات لب فرو بسته وخاموش است و این علامت خائفان است.

۱۰) وقتی بمیرد هیچ میراثی بر جای نمی گذارد واین حال زاهدان حقیقی است.

منبع:
کتاب لئالی الاخبار ج ۵ – ص ۳۸۷ ۳۸۸تحریر المواعظ العددیة، ص:5

و  یک بیت شعر مرحوم شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح در کتاب منتهی الامال آخر قسمت مربوط به امام صادق علیه السلام
خود را به قبول رایگانت
بستم به طویله سگانت

 

امیرالمومنین( ع ):

طوبی لمن کان عیشه کالکلب

خوشا به حال کسی که زندگانی اش همچون سگ باشد

 

آقای ازغدی اگر ازاین بزرگواران بیشتر میدانی ومیفهمی مارو هم مطلع کن تابا مقام شامخ علمی واعتقادی شمابیشترآشناشیم



ادامه مطلب ...

گویا این آقا از عاقبت امثال خوشوقت درس نگرفته ویا دنبال کسب شهرت ومحبوبیت در بین مخالفین مذهب حقه شیعه است که میخواهد سند مظلومیت اهل البیت را ازبین ببرد.

ای کاش ایشان عاقبت افرادی که به آل الله توهین کردندویا منکر وجود مقدس شان شدندویا باشعائراهل البیت مخالفت کردند را مرور میکردند حداقل درچند دهه گذشته .شاید دیگر اینگونه وقیحانه وجسورانه نسبت به حضرت محسن ابن علی (علیه السلام)جسارت نمیکردندکه:

چرا برای فرزندی که هرگز به دنیا نیامده عزاداری میکنید ودهه محسنیه برگزارمیکنید وکتابهای قطور مینویسید؟

امیدواریم که این عمل ایشان مغرضانه نباشد که اگر باشد باید در انتظار سیلی اهل البیت(علیهم السلام)باشد

هرکس به ولایت علی شک دارد

در سینه دلی زعشق منفک دارد

آهسته به گوش اوبگوچیزی نیست

دامان عفاف مادرت لک دارد



ادامه مطلب ...
دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:, :: 14:3 ::  نويسنده : باقرزاده

مرحوم آیت الله العظمی حاج سیّد محمّد شیرازی قدّس سره می فرمودند:در منزل خود مجلس روضه ی سیدالشهداء علیه السّلام بگذارید. در هر هفته یک شمعی، یک چراغی به نام امام حسین علیه السّلام ولَو در جمع همان افرادی که در منزل شما هستند روشن کنید. سعی کنید هفته ای بر شما نگذرد که نام و ذکر مصیبتی از امام حسین علیه السّلام در خانه شما نباشد این برکت دنیا و آخرت است. مجالس هفتگی امام حسین علیه السّلام در منزل، سبب گشایش و حلاّل مشکلات زندگی است. سعی کنید هفته ای دو ساعت، یک ساعت، نیم ساعت را برای امام حسین علیه السّلام قرار دهید. شعائر حسینی از شعائر الهی و حافظ معنویت روحانیت، و شادابی روح و روان انسان ها است. بر همگی ما لازم است تا از امام حسین علیه السّلام و فلسفه ی قیام خونین آن حضرت شناخت کامل پیدا نموده و سعی کنیم به همه دستورات حیات بخش پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام عمل کرده و جهانیان را با این انوار پاک آشنا سازیم و از طرفی نسبت به تعظیم هر چه بیشتر شعائر امام حسین علیه السّلام بکوشیم.

 

 

نظر حضرت آیت الله العظمی روحانی درباره عزاداری های منجر به جراحت

پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه (شفقنا) در رابطه با عزاداری حضرت سید الشهداء (ع) از حضرت آیت الله العظمی روحانی استفتایی نموده است که در ادامه متن آن را همراه با جواب معظم له می خوانید :

محضر ارجمند مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید صادق روحانی (مدظله العالی)

با سلام و احترام؛ با توجه به اینکه در شرایط و تغییرات پیوسته زمانی و مکانی اطلاع از آخرین پاسخ ها گره گشای مؤمنین خواهد بود، شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) با هدف تبیین احکام شرع مقدس اسلام، پرسش های رایج در نزد کارشناسان یا سطح جامعه را تقدیم حضور می نماید. لذا استدعا دارد فتوای حضرت عالی در پاسخ به پرسش ذیل را اعلام فرمایید :

در عزاداری حضرت سید الشهداء (ع) و اصحاب باوفای ایشان برخی افراد اقدام به ضرب منجر به جرح خود می کنند. توصیه شرع مقدس در باب حدود عزاداری و این گونه موارد چیست؟

پاسخ حضرت آیت الله العظمی روحانی :

باسمه جلت اسمائه

دقت شود که بقا دین به اعتقاد همه متدینین مرهون قیام امام حسین (علیه السلام) است.

و اما جواب سؤالی که مرقوم نموده اید مشتمل است بر کبری و صغری.

کبری عبارت است از اینکه اگر حکم شرعی ثابت شود می توان آن را با توجه به سخن بعضی از مردم تغییر داد یا نه. صغری عبارت است از بعضی اقسام عزاداری حضرت سید الشهداء سلام الله علیه.

اما صغری : در مورد عزاداری همراه ضرب و جرح و به خصوص قمه زدن، اولا در سال آخر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) حجامت را به خون آوردن جلوی سر قرار دادند و متخصصین می گویند که این عمل برای مغز نافع است و ثانیاً امام صادق (علیه السلام) در حدیث معتبر می فرماید خراشیدن صورت و خون آمدن در عزای امام حسین (علیه السلام) مأموربه است، امام زمان سلام الله علیه هم می فرمایند من تا آخر عمر بر امام حسین گریه می کنم و اگر اشکم خشک شود خون گریه می کنم. آقای نائینی هم صریحا می فرماید قمه زدن و خون جاری شدن در صورت عدم ضرر به نفس مأموربه است و آقای خویی و سایر مراجع نجف همانطور که در کتب مختلفی چاپ شده است، آن را تأیید کرده اند.

اما کبری : در قرآن و روایات صریحا نهی شده است از اعتنا به حرف و تمسخر دیگران.

در قرآن خدای تعالی به پیغمبر (صلی الله علیه و آله) خطاب می فرماید که هنگامی که مردم را به نماز می خوانی مشرکین و کفار تو را مسخره می کنند که نباید اعتناء کنی (وَإِذَا نَادَيْتُمْ إِلَى الصَّلاَه اتَّخَذُوهَا هُزُوًا وَلَعِبًا ذَلِكَ بأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ يَعْقِلُونَ) مائده 58.

همچنین است رمی جمرات در حج که مورد تمسخر بوده است و بعضی دیگر از احکام اما دستور شرع هم این است که باید ادامه یابد و نباید به حرف کفار اهمیت داد.

لذا قمه زدن نیز به نحوی که موجب ضرر به نفس نباشد جایز است و بلکه از با اهمیت ترین موارد عزاداری است و به حرف و تمسخر دیگران نباید اعتنا کرد.

دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:, :: 17:16 ::  نويسنده : باقرزاده

 

 

یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, :: 14:59 ::  نويسنده : باقرزاده

 

 

 

 

 

 

 

 

یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, :: 14:40 ::  نويسنده : باقرزاده

 

دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:, :: 2:8 ::  نويسنده : باقرزاده

 

دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:, :: 2:4 ::  نويسنده : باقرزاده

 

Advertisement

 

 

 
 

 

 

دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:, :: 2:1 ::  نويسنده : باقرزاده

 

دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:, :: 1:39 ::  نويسنده : باقرزاده

استفتاء شيخ زين العابدين نجفي -رحمه الله- از امام زمان (عج) در خصوص قمه زني و.....

 

 

شيخ محمد مهدي زين العابدين نجفي در كتاب خود بيان الائمه جلد دوم صفحات 461 و 462 ميگويد:

 

مناسب است كه اين كرامت را از جدمان شيخ زين العابدين نجفي -قدس سره- كه صاحب كرامات بوده اند از برخي اهل علم و فضل نقل نماييم:

 

اهالي ايران و آذربايجان و قفقاز از مراجع نجف در خصوص استفاده از طبل و قمه زني و شبيه خواني و..... و حكم آنها سوال نمودند، و هر كسي نامه را براي مرجع خود نوشته و همراه شخصي به نجف ارسال كردند و قرار گذاشتند كه وقتي جوابها را گرفت آنها را در بسته اي بگذارد و مهر كند و جز در مسجد شاه در طهران باز ننمايد. و در اجتماع اهالي اين مناطق آنها را بخواند تا هر كسي از نظر مرجع تقليد مربوطه مطلع گردد.

 

و اين قضيه در زمان مرحوم صاحب عروه بوده است..

 

فرستاده مذكور بازگشت و مردم را خبر نمود تا در روز معين در مسجد حضور يابند، و سپس آراء را خواندند، برخي از فقها حكم به عدم جواز برخي ازين اعمال داده بودند و برخي حكم برجواز، خصوصا در خصوص قمه زني كه گفته بودند در صورتي كه ضرر نداشته باشد جايز است.

 

تا اينكه نامه مرحوم شيخ زين العابدين نجفي خوانده شد، ايشان چنين نوشته بودند:

 

بسمه تعالي شانه

 

من مردد بودم كه در اين مساله فتوي بر جواز بدهم يا خير، بنابرين به مسجد سهله رفته و به حضور مولايم حجت بن الحسن صلوات الله عليه رسيدم، و مساله را از ايشان سوال نمودم و ايشان فتوي بر جواز اين اعمال دادند، و من همانطور فتوا ميدهم كه مولايم حضرت بقية الله فرموده اند...

 

هنگامي كه اين نامه خوانده شد مردم گفتند همين ما را كافي است و به چيز ديگري احتياجي نداريم....


 

 

 

 

 

حضرت علامه آیة الله شیخ علی کورانی میگوید: ما با چشمان خود دیدیم که چگونه قمه زدن تنها سلاح مقاومت در لبنان در مقابل یهودی ها بود و چطور ارکان ایشان را لرزاند و چگونه لشکریانشان با ترس و وحشت از قمه های قمه زنها و فریادهای حیدر حیدر آنها فرار میکردند، و چطور بعد از آن واقعه درباره اینکه حیدر کیست بحث میکردند... درگیری قمه زنها با سربازان اسراییلی داستان مشهور و معروفی نزد بسیاری از شیعیان جهان است، و طبل رسوایی یهودیان در آن زمان، دنیا را برداشت. این واقعه معروف را به نقل از علامه كورانی بیان می كنیم: شهر نبطیه همانند سایر شهرهای اشغال شده لبنانى تحت محاصره تانكهای إسرائیلی قرار گرفته بود، و یهودیها گشتیهای خود را بوسیله ماشینهای "جیپ" به داخل و خارج شهر میفرستادند.. و در روز عاشورا بر تعداد گشتیهای خود افزودند، و همراه هر ماشین جیپ یك كامیون پر از سرباز میفرستادند، چونكه نبطیه در روز عاشورا پر از افرادى میشد كه از سرتاسر لبنان براى مشاهده دسته شبیه عزادارى امام حسین و دسته قمه زنى بدانجا میرفتند، و بمحض اینكه گشتیهاى اسرائیلی (جیپ نظامى و كامیون) وارد صحنه شد، مردم با سردادن شعارهای مخالف با آنها برخورد كردند، و دسته قمه زنی كه در دوراهى راه شوكین قرار داشت، به سوى آن گشتیها حركت كرد، و مرثیه خوان در حالیكه با بلندگو داشت مرثیه میخواند، به قسمت گفتكوى بین على اكبر پسر امام حسین علیهما السلام رسید و این سخنش را به پدر عنوان میكرد كه: ما تا زمانی كه بر حق هستیم فرقی برایمان نمیكند كه بر مرگ بیفتیم یا مرگ بر ما بیفتد!! در این هنگام شور قمه زنان بیشتر شد و در حالیكه بسوى سربازان إسرائیلی میرفتند شعار حیدر.. حیدر سرمیدادند و شمشیرهای خود را نشان میدادند، وخون از کفنهایشان سرازیر میشد، یهودیان با دیدن این صحنه دیوانه شدند، و خواستند با ماشین های خود فرار کنند ولی نتوانستند بطوریكه یكى از آنها با دیوار تصادف كرد، از این رو از ماشینهایشان پیاده شدند و آنها را ترك كرده و پیاده به طرف پایگاهایشان پا به فرار گذاشتند، در حالیكه به هوا تیراندازى میكردند! و مردم با سنگ و قمه زنان با شمشیر آنها را دنبال میکردند،و هیچ کس از ایشان کشته نشد..... ولی جوانان آن ماشینها را آتش زدند! و این آغاز مقاومت إسلامی در لبنان بود .. مقاومت حسینی ترسناك در روز عاشورا!! شخصی كه با من گفتگو میكرد به من گفت: یهودیان در پی (حیدر) بودند تا اینكه فهمیدند او إسم علی علیه السلام است، و گفت: در آن موقع یك ماشین لبنانی در منطقه ورود به شهر (انصار) واژگون شد در حالیكه نزدیك منطقه تجمع سربازان إسرائیلی بود، و این باعث شد سربازان إسرائیلی پیاده شوند كه دیدند ماشین كاملا واژگون و برعکس شده، یكی از سربازان به یكی ار سواران آن ماشین گفت: از ماشین بیا بیرون، تو نمی میری! تو فریاد میزنی حیدر و خودت را با شمشیر میزنی! منبع: الانتصار تالیف علامه کورانی ج9 ص 190

قمه زنی در منزل علامه بحر العلوم و هدیه گرفتن کفن از علمای بیت بحرالعلوم: علامه ایه الله سید حسین معتمدی کاشانی در کتاب خود "عزاداری سنتی شیعیان" جلد دوم ص 685 در مطلبی تحت عنوان رفتن مواکب قمه زنی نجف به منزل علامه بحر العلوم در روز عاشورا نقل میکند که: سنت دسته جات قمه زنی نجف این است که صبح عاشورا به حسینیه علامه سید بحر العلوم رضوان الله علیه رفته و در انجا کفن هایی که علمای بیت بحر العلوم به انها هدیه میدهند میپوشند و قمه زنی را اغاز میکنند،زیرا از زمان علامه سید مهدی بحر العلوم به انجا میرفته و کفن میپوشیده و قمه میزدند... و در صفحه 699 نقل میکند که: رسم و قاعده هدیه دادن کفن توسط علمای بیت بحر العلوم از زمان علامه بزرگوار سید مهدی بحر العلوم رضوان الله علیه پایه گزاری شد و رسم گردید و علمای اعقابش نیز نسلا بعد نسل از ان پیروی نموده و سنت گذشته خود را حفظ می نمایند...

شنبه 6 مهر 1392برچسب:آیت الله یثربی,شعائرحسینی, :: 1:3 ::  نويسنده : باقرزاده

 

حضرت آیت الله میرسیدمحمدیثربی:

حضور درمجالسی که درآن شعائر حسینی به سخره گرفته شود

 یا درآن تشکیک ایجاد شود حرام است

 

 

 

 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مناجات اميرالمومنين(م نتظران ظهور) و آدرس monajat1385.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان